Prospektvy

Leads, Säljpipe, Boka möte m.m.

Detta är grunden för hela din affärsprocess. Från första kundkontakt till analys och försäljning. Det mest användarvänliga CRM verktyget som finns idag. Detta är skapat av säljare för säljare.
Notyfile CRM är enkelt, snabbt och logiskt. Du som användare ser bara det du som är mest relevant i den vy du är i. Du kan skapa ringlistor, skicka avtal etc. med e-signering och få en tydlig överblick över vad du har i pipen.

När det kommer till prospektverktyg är det detaljerna som räknas. Grunden i Notyfile är att du endast ska se det som är relevant för dig som användare utifrån vilken roll du har. Självklart finns 2vägs integration mot Outlook så du är 100% uppkopplad och tillgänglig.

Vyn aktiviteter är sammankopplad med alla delar i Notyfile. Skapa en aktivitet och bli påmind när det är dags att kontakta kund eller utföra en uppgift.

Skapa prospekt

Första steget i Notyfile är första steget i processen med din potentiellt lönsamma kund. Steg 1 är att skapa kund och prospekt. Detta tar ca 60 sek och du fyller i den information som du vet.

Det går att skapa prospekt på två sätt. Om du vet vilket företag du vill kontakta, ex om från ett nätverk eller leads från din hemsida kan du enkelt skapa ett prospekt. Andra alternativet är att använda vår skapa ringlista funktion. Läs mer om ringlistor i undersidan “Dialer”.

CRM - Fas 1-6

Efter att du skapat ditt prospekt eller ringlista kommer kunden/kunderna att landa i översiktsvyn för alla prospekt. Här har du väldigt bra koll på vilken fas du är i med varje kund.

Du börjar oftast i fas 1 som heter “Ej kontaktad”. Med hjälp av drag & drop funktionen kan du enkelt flytta ditt prospekt till nästa fas. Om du skickar ut en offert kan du flytta prospektet direkt till fas 5 som heter “Offert”. Här kan du också följa värdet och få detta summerat i varje fas.

Avsluta affär

Sista momentet i prospektvyn blir att avsluta affär. Där finns två val: Vunnen affär eller Förlorad affär. Alla förlorade affärer sparas med kommentar och orsak. En vunnen affär registreras med värde mot Dashboard och blir ett avtal automatiskt.

Detta gör att alla kunder som du sålt till håller avtalsdelen i Notyfile koll på åt dig. Om kunden ska kontaktas för omförhandling eller vid löpande avtal kan det behövas en återkoppling till kund med angivet datum intervall.