Tobias Hjalmarsson (COO) har många års erfarenhet av telekombranschen då han arbetat som butikschef, regionchef, partneransvarig och till sist försäljningschef på Tre. Han är med andra ord ett proffs på telekom och vet vad branschen kräver och behöver, vilket ger många av våra kunder en enorm trygghet.
Tobias, du har ju många års erfarenhet av telekombranschen. Vad är det som gör Notyfile så bra för just företag inom telekom?
– Dels är det ett väldigt enkelt och användarvänligt CRM-system som har alla delar för en organisation – allt från prospektering och första kundkontakten till levererad lösning. Och sedan allt däremellan, så som mallmodulen med inbyggda fullmakter från de största operatörerna kopplat till e-signering. En annan mycket uppskattad del är att vi har branschspecifik data för att få stenkoll på operatörer och avtalstid. För de som säljer körjournaler erbjuder vi även fordonsdata. Ur ett ledarperspektiv har vi också riktigt bra verktyg för säljmöten i dashboards, prognos, prospektvyn och rapporter. Vi har egentligen alla delar i en sälj- och leveransprocess.
Många av dina kunder är inom telekombranschen, märker du att vissa moduler efterfrågas mer än andra?
– Ja, dialermodulen är het och även mallmodulen/offertmodulen. Även om det inte är en modul, så är operatörs- och fordonsdata väldigt efterfrågat.
Vad har Notyfile som andra CRM inte har?
– Någonstans så är det som utmärker oss allra mest alla delar för sälj, leverans och säljstyrning i en och samma plattform. Sedan har vi branschspecifika funktioner så som färdiga operatörsfullmakter och operatör- och fordonsdata. Vi har allt i ett, vilket är unikt.
Vad får du får du för feedback från kunder när du visat plattformen?
– För att använda några citat så kan det vara ”det märks att ni har koll på branschen”, ”ni har verkligen tänkt till”, eller ”det är precis så här en säljare jobbar”. Det är riktigt roligt att kunna uppfylla kundernas krav och förväntan.
Om du fortfarande hade arbetat inom telekombranschen, vilka moduler hade du haft mest nytta av i ditt dagliga arbete?
– Det beror såklart på vilken roll man har. Men om jag varit säljchef hade jag haft mest nytta av prospektvyn, dashboards och rapporter. Säljarna hade haft mest nytta av mallmodulen och dialer.
Hur ser du att plattformen har utvecklats sedan du började?
– Det händer otroligt mycket och det går snabbt. I dagsläget så har plattformen blivit snabbare, stabilare och framför allt så täcker den hela flödet från första kundkontakt till levererad lösning. Något vi också blivit bättre på är fler integrationer som gör plattformen ännu vassare. Till exempel har vi integration med Microsoft för mötesbokning och synkning med kalendern, Scrive för e-signering och Fortnox för att se och skicka fakturor. Du kan idag göra allt från en och samma plattform.
Vad vill du säga till telekomföretag som ännu inte använder Notyfile?
– Det är dags! Det är dags… nej det är dags! Det finns inget bättre verktyg för telekombranschen. Så det är verkligen dags att boka en demo och se hur vi kan hjälpa er verksamhet.