En bra användarupplevelse kräver att användaren känner harmoni, förstår vad den ska göra och samtidigt kan navigera runt i plattformen utan större hinder. Dialer är en populär modul för våra säljanvändare och vi kände att det fanns mycket utvecklingspotential i modulen för att effektivisera den och göra den ännu enklare och roligare att arbeta i.
Vid första anblick är nya dialer mycket snyggare, men bakom varje förändrad detalj finns ett syfte. Vi har satsat på ännu smidigare funktioner och ett utseende som är behagligt för användaren och som ökar engagemang och produktivitet. Samtidigt är den lättare än någonsin att använda. Några få av våra kunder har fått äran att testa vår nya dialermodul och den har fått höga betyg – vi förstår varför.
I Notyfile har användarvänlighet alltid högsta prioritet. Därför har vi arbetat ytterligare med tydlighet. För användaren är det såklart viktigt var informationen presenteras och hur. I vår uppdatering av dialer har vi fokuserat mycket på just placering och hierarkier. Den viktigaste informationen presenteras först och får mest uppmärksamhet på arbetsytan. Användaren ska inte behöva leta fram information, utan det ska vara enkelt att hitta och förstå på en gång.
Bra kontrast mellan text och bakgrund är viktigt för läsbarheten, särskilt för personer med nedsatt synförmåga. Vid val av färger utgår vi från WCAG-riktlinjerna då det är mycket viktigt för oss med tillgänglighet i plattformen, oavsett färgblindhet eller andra typer av synnedsättningar ska användaren kunna arbeta utan störningar. Vi har även använt kontraster för att lyfta vissa delar och skapa hierarkier på arbetsytan.
Ett exempel på hur vi jobbar med användarvänligheten är att du direkt i kundkortet kan göra en Googlesökning på företaget du ska kontakta. Detta och mycket mer i nya Dialer modulen!
Testa kostnadsfritt redan idag!